زمان ارسال اظهارنامه مالیاتی 1402رعایت مهلت ارسال قانونی، یکی از شروط معافیتهای مالیاتی و جلوگیری از اعمال جریمه است. این موضوع برای ثبت و تکمیل اظهارنامه مالیاتی، ارسال لیست بیمه و سایر امور مربوط به شرکتها اهمیت دارد. اشخاص حقوقی برای تکمیل و ارسال اظهارنامه مالیاتی خود تا 4 ماه پس از پایان سال مالی فرصت دارند. بهعنوان مثال، اگر پایان سال مالی یک شرکت یا شخص حقوقی، اسفند 1402 بوده است، این شرکت باید اظهارنامه مالیاتی خود را تا 31 تیر ماه 1403 تدوین و ارسال کند.اشخاص حقیقی نیز تا 15 مرداد ماه 1403 فرصت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را ارسال کنند.مهلت اصلاح اظهارنامه عملکرد 1402در تبصره ماده 226 قانون مالیات های مستقیم به موضوع اصلاح اظهارنامه مالیاتی میپردازد. طبق این تبصره، کسانی که به هر شکلی در ارسال اظهارنامه مالیاتی مرتکب اشتباهی شدهاند برای مدت مشخصی بعد از انقضای زمان ارسال اظهارنامه مالیاتی فرصت دارند تا اصلاحات لازم را انجام بدهند و برای سازمان امور مالیاتی ارسال کنند.با این وجود به نظر کارشناسان و مدرسان امور مالیاتی، بسیار بهتر است که در هنگام تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی با نهایت دقت این کار را انجام دهید تا نیازی به اصلاح اظهارنامه پیدا نکنید. از طرف دیگر در هنگام اصلاح اظهارنامه با وجود اینکه به هر میزانی که بخواهید میتوانید اظهارنامه را اصلاح کنید، اما سعی کنید که تغییرات کمی اعمال کنید تا جزء مؤدیان پرریسک از سمت ممیزان سازمان امور مالیاتی شناخته نشوید.در تبصره ماده 226 قانونگذار مهلت مشخصی را برای اصلاح و ارسال دوباره اظهارنامه مالیاتی در نظر گرفته است. بر این اساس، مؤدیان به مدت یک ماه پس از انقضای مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی فرصت دارند تا اصلاحات ل
برچسب:
نویسنده: بهراد رضوانی
تاريخ: پنجشنبه
28 تير
1403 ساعت: 20:01